Rozpoczynamy prace od :
Luzujemy śruby koła a następnie odkręcamy zapunktowane nakrętki na piastach w przeciwnym kierunku do wskazówek zegara (potrzebny do tego będzie głęboki klucz nasadowy 32mm z długą rączką tzn 50 cm )
Spuszczamy olej ze skrzyni biegów około 1,7 litra 75w/80.
Śruba spustowa znajduje się z boku skrzyni przy ramieniu sanek. Klucz to imbus 12mm
odkręcamy lub zrywamy opaskę z osłony przegubów
Odkręcamy śruby teleskopu fot 2( 4 CZERWONE STRZAŁKI. Należy uważać, by kolumna rozprężając się nie rozdarła osłony gumowej przegubu półosi rozpręzenie powinno mieć około 3-5 cm). Odkręcamy i wypinamy drążek kierowniczy (mała strzałka czerwona, w kierunku mała strzałka zielona) fot 1. Odginamy zwrotnicę z bebechami w kierunku do siebie i przodu samochodu (zielona strzałka duza)następnie wypychamy i odginamy półoś z przegubem z piasty w kierunku strzałka niebieska.
Wyciągamy półoś a otwór po niej w skrzyni zabezpieczamy dużą czystą szmatą tak by
nic nam tam nie wpadło !!!!!!!
oczywiście powtarzamy to z drugą stroną zawieszenia.
Wciskałem je też na ciepło i dobijałem rurką biała pcv od kanalizacji osadzamy rurkę na pół osi i stukamy w góre rurki gumowym młotkiem az łożysko osiągnie właściwe położenie.
Następnie składamy całość w odwrotnej kolejności.
Dobrze jest to opisane.Zwłaszcza że Fiat Brava to dość popularne auto,przez co wielu osobom się taki artykuł przyda.Nie każdy przecież jest mechanikiem.
OdpowiedzUsuń