poniedziałek, 9 września 2013

Mechanik partacz z Zielonej Góry! Przestroga!

Ku przestrodze, abyście zawsze sprawdzali co mechanicy robią!
Ponieważ moje auto miało niedawno mały dzwonek w prawe koło musiałem przywitać się z moim garażem i rozpocząłem jego naprawę. Motywację miałem dodatkową robiąc dla was manuale. 
W trakcie wypadku zniszczeniu uległy tuleje wahacza itd. Rozpocząłem ich wymianę, a ponieważ miałem nowe tuleje i wahacz delphi, który sobie bardzo chwale za jakość i trwałość (40K bez uszczerbku po polskich drogach) postanowiłem je wymienić. Jednak podczas obcinania pierwszej tarcza w moim bosch-u uległa zniszczeniu. Postanowiłem podjechać do pobliskiego warsztatu, aby zdjęli mi drugą. Skoro warsztat to poprosiłem o zdjęcie na prasie (fachowo) na co Pan mechanik powiedział mi, że to się odcina gumówką, pomyślałem ok niech sie wykaże. Pan wsadził wachacz mocno w imadło i rozpoczął rżnięcie. Po 10 minutach walki podszedłem zobaczyć jak idą postepy zobaczyłem to:

Kompletnie zniszczony wahacz. Mówię do faceta rozwalił Pan wahacz. Na co on, że gadam bzdury bo tak się robi i nie da się inaczej. Powiedział żebym wcisną tuleję i nie będzie widać.  
(chciał za robote 20 zł)
Z mojej znikomej wiedzy wynika, że ten wahacz jest elementem odlewanym i nie ma prawa mieć wiekszej zadry. Nie mówiąc o nacięciu głębokim na centymetr. 
Poza tym to wahacz! i prawy więc nie chcę myśleć jak bym wyglądał jak by się zimą zerwał podczas jazdy. (oczywiście musiałem kupić nowy).
Jeżeli ktoś z was ma pomysł jak zaradzić w takiej sytuacji czekam na wpisy!

poniedziałek, 2 września 2013

Wymiana - regulacja paska alternatora.

Wymiana paska alternatora w fiacie brava 1.4 12v jest stosunkowo prosta. 
wystarczą dwa klucze oczkowe 13 i 19 oraz środek do luzowania śrub typu WD40.

Pierwsza czynność to psikamy środkiem sruby(strzałka 1 i 2 ). 
Po kilku minutach odkręcamy srubę nr 1.  Następnie 2 - 3 obroty luzujemy śrubę nr dwa i patrzymy czy obejma alernatora nie spiekła sie z uchem napinacza (mozna popukąć gumowym młotkiem).
 Luzujemy napinacz śruba nr2, i wyminiamy pasek.
Napinamy pasek  srubą numer 2. 

Napięcie paska jest właściwe kiedy pasek da się okręcić o 90 stopni nie mocniej i nie mniej!

Następnie dokręcamy srubę nr 1.