poniedziałek, 2 września 2013

Wymiana - regulacja paska alternatora.

Wymiana paska alternatora w fiacie brava 1.4 12v jest stosunkowo prosta. 
wystarczą dwa klucze oczkowe 13 i 19 oraz środek do luzowania śrub typu WD40.

Pierwsza czynność to psikamy środkiem sruby(strzałka 1 i 2 ). 
Po kilku minutach odkręcamy srubę nr 1.  Następnie 2 - 3 obroty luzujemy śrubę nr dwa i patrzymy czy obejma alernatora nie spiekła sie z uchem napinacza (mozna popukąć gumowym młotkiem).
 Luzujemy napinacz śruba nr2, i wyminiamy pasek.
Napinamy pasek  srubą numer 2. 

Napięcie paska jest właściwe kiedy pasek da się okręcić o 90 stopni nie mocniej i nie mniej!

Następnie dokręcamy srubę nr 1. 

7 komentarzy:

  1. Komentując. wymiana paska klinowego jest prostsza niż tutaj opisana niczego nie trzeba odkręcać ani luzować. Otóż pasek klinowy w tym aucie napinany jest przez stałą rolkę i jedna z automatycznym napinaczem. Wystarczy kluczem (chyba 15) odgiąć rolkę z samonapinającą a druga ręką ściągnąć pasek i założyć nowy. Ewentualna regulacje napięcia robi się tak jak opisano w blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Sprawdzę i dodam ewentualnie zdjęcie.

      Usuń
    2. Dziękuję za podpowiedź skorzystałem i w niecałe 5minut i pasek wymieniony :)

      Usuń
    3. Dziękuję za podpowiedź skorzystałem i w niecałe 5minut i pasek wymieniony :)

      Usuń
  2. Dodam że robiłem i odciągnięcie napinacza jest prostsze, dodam tylko ze klucz należy ustawić w pozycji g szósta i ciągnąć w przeciwną stronę do ruchu wskazówek , nowy pasek jeżeli nie wejdzie na koło na swoje miejsce(ciasno wchodził) należy wrzucić na luz i kluczem przekręcić kilka razy kołem pasowym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za post! Naprawdę mi pomógł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję bardzo mi to pomogło polecam!!!!

    OdpowiedzUsuń