Wymiana paska alternatora w fiacie brava 1.4 12v jest stosunkowo prosta.
wystarczą dwa klucze oczkowe 13 i 19 oraz środek do luzowania śrub typu WD40.
Pierwsza czynność to psikamy środkiem sruby(strzałka 1 i 2 ).
Po kilku minutach odkręcamy srubę nr 1. Następnie 2 - 3 obroty luzujemy śrubę nr dwa i patrzymy czy obejma alernatora nie spiekła sie z uchem napinacza (mozna popukąć gumowym młotkiem).
Luzujemy napinacz śruba nr2, i wyminiamy pasek.
Napinamy pasek srubą numer 2.
Napięcie paska jest właściwe kiedy pasek da się okręcić o 90 stopni nie mocniej i nie mniej!
Następnie dokręcamy srubę nr 1.
Komentując. wymiana paska klinowego jest prostsza niż tutaj opisana niczego nie trzeba odkręcać ani luzować. Otóż pasek klinowy w tym aucie napinany jest przez stałą rolkę i jedna z automatycznym napinaczem. Wystarczy kluczem (chyba 15) odgiąć rolkę z samonapinającą a druga ręką ściągnąć pasek i założyć nowy. Ewentualna regulacje napięcia robi się tak jak opisano w blogu.
OdpowiedzUsuńDziękuję za komentarz. Sprawdzę i dodam ewentualnie zdjęcie.
UsuńDziękuję za podpowiedź skorzystałem i w niecałe 5minut i pasek wymieniony :)
UsuńDziękuję za podpowiedź skorzystałem i w niecałe 5minut i pasek wymieniony :)
UsuńDodam że robiłem i odciągnięcie napinacza jest prostsze, dodam tylko ze klucz należy ustawić w pozycji g szósta i ciągnąć w przeciwną stronę do ruchu wskazówek , nowy pasek jeżeli nie wejdzie na koło na swoje miejsce(ciasno wchodził) należy wrzucić na luz i kluczem przekręcić kilka razy kołem pasowym.
OdpowiedzUsuńDzięki za post! Naprawdę mi pomógł.
OdpowiedzUsuńDziękuję bardzo mi to pomogło polecam!!!!
OdpowiedzUsuń